Carl på Transtema ringde och berättade att idag tisdag 3/12 har båda deras tekniker krockat, här i Tostared, i halkan. Så de medlemmar som skall ha besöks skjuts upp till senare.
Carl på Transtema ringde och berättade att idag tisdag 3/12 har båda deras tekniker krockat, här i Tostared, i halkan. Så de medlemmar som skall ha besöks skjuts upp till senare.
Otur, gäller det även torsdag?Hälsn Thomas. Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.
Nej, pratade just med Carl på Transtema och enligt honom skall allt fortsätta som planerat då det inte vara några personskador kommer teknikerna fortsätta imorgon.
De som inte fick det inkopplat idag kommer att bokas in senare, inget datum angivet än.
/Stefan
Transtema var här i dag (5/12) och kopplade in fibern – allt verkade gå utan problem. Enligt teknikerna återstod bara för oss att efter deras besök ringa Telia (tel. 90200) och begära aktivering av bredbandet, som skulle fungera efter cirka 30 minuter. Vi försökte göra denna anmälan, men bemöttes på ett mycket oförstående och otrevligt sätt av Telia, som trots upprepade förklaringar inte verkade begripa ärendet. Det slutade med att deras kundtjänst, innan de slängde på luren, noterade, att vi hade gjort en NY BESTÄLLNING av bredband, som skulle kopplas in den 12 december! Dessutom skickar de NY ROUTER, trots att vi upprepade gånger försökte förklara, att ny router redan HAR levererats och redan var inkopplad! Otroligt oprofessionellt bemötande… —- Hur har det gått för er andra i Östra Tostareds fiberförening, när ni ringt Telia och bett dem aktivera? Hur ska vi göra? Tänker Telia leverera och ta betalt för 82 onödiga routrar till oss?!?!
/ Gunnar Wikholm & Anna-Lena Gunnarson, Svenningsred 2
Det låter som ni åkt på bottenskrapet hos Telia! 😦
Satt själv i lång kö igår innan jag kom fram, fick hjälp men tog en liten stund innan damen på andra sidan tråden förstod vad jag ville aktivera. Sen fick jag informationen att aktiveringen skulle ske först på fredag vilket jag tyckte lät som otroligt lång tid (!), men det kunde hon inte göra något åt.
Ringde vår kontakt på Transtema och han berättade att man kan göra detta på telias hemsida. När jag höll på att aktivera via sidan (på min smartmobil) blev mitt internet aktiverat innan jag hann klart. Tog 15-20 min och inte två dagar som hon sagt. En annan i styrelsen har inte haft lika tur, han har aktiverat det både via telefonsamtal och telias hemsida, men har inte hoppat igång sen i tisdags.
Här är länken för aktivering:
https://www.telia.se/privat/bredband/kollektiva-tjanster
Jag har även gjort ett nytt inlägg här på sidan om detta och inkopplingen.
Vad gäller nybeställning av fiber; Ring telia imorgon och kolla om det ligger en nybeställning till er (tror inte dom kan lagt det på hela föreningen) och be dom i så fall ta bort den då detta är ett grupp/kollektivavtal vi har.
/Stefan